81.Oscar Ödülleri

Geceye damgayı vuran beklendiği gibi 8 oscarla Slumdog Millionaire olsada Benjamin Button'dan bu denli düşük oscar(3) beklenmiyordu.En iyi aktör Milk'te eşcinsel politikacı rolündeki Sean Penn olurken,en iyi aktris beklendiği gibi The Reader'la Winslet oldu.Heath Ledger ise beklediğimiz ve bir çok kişinin istediği gibi en iyi yardımcı erkek oyuncu seçildi.Ödülünü babası,annesi ve kız kardeşleri aldı.Yılın yönetmeni ise Danny Boyle oldu.Hugh Jackman'ın muzip bir sunum tarzı olduğu belirtiliyor.Belirtiliyor dedim çünkü maalesef kırmızı halı haricinde töreni izleyemedim.NTV Türkçe dublajla,CNBC-e ise orjinal sesiyle naklen yayınladı.Tekrarını yarın saat 20:00'de izleyebilirsiniz.

Oscar adaylarını tanıtırken bazı adayları şanslı görmüştüm;En iyi film'de iki adayım vardı;Benjamin Button'la Millionaire.Kadın oyuncuda Kate Winslet,erkekte Brad Pitt'i şanslı görmekteydim.Yardımcı erkek'te Heath Ledger ,yönetmen konusunda da Fincher demiştim.Uyarlanmış senaryoda 2 adayımdan Millionaire aldı ödülü.Animasyonda Wall-E dedim.Görüntü yönetmeninde çuvalladım.Sanat yönetimini yazmadım,adaylar birbirine çok yakındı.Kostümde Duchess'i kalın puntoyla yazmıştım.Kurguda 3 aday birbirini izliyordu.Ses kurgusuda aynı şekilde.Makyajda Heath Ledger ve Brad Pitt'in makyajları en güçlü adaylardı.Görselde Dark Knight dedim.Adı geçmeyen kategorilerde ise ya fikrim olmadığından yada kararsızlıktan tahminde bulunmadım.

Kazanan Listesi
En İyi Film: "Milyoner" ("Slumdog Millionaire", Fox Searchlight)
En İyi Kadın Oyuncu: Kate Winslet ("The Reader")
En İyi Erkek Oyuncu: Sean Penn ("Milk")
En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu: Penélope Cruz ("Barselona, Barselona"/"Vicky Cristina Barcelona")
En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu: Heath Ledger ("Kara Şövalye"/"The Dark Knight")
En İyi Yönetmen: Danny Boyle ("Milyoner"/"Slumdog Millionaire")
En İyi Özgün Senaryo: "Milk" (Dustin Lance Black)
En İyi Uyarlama Senaryo: Simon Beaufoy ("Milyoner"/"Slumdog Millionaire")
En İyi Animasyon: "Vol.İ"/"Wall-E" (Walt Disney; Andrew Stanton)
Yabancı Dilde En İyi Film: "Departures" (Japonya)
En İyi Belgesel: "Man on Wire" (Yapımcılar: James Marsh, Simon Chinn)
En İyi Görüntü Yönetmeni: Anthony Dod Mantle ("Milyoner"/"Slumdog Millionaire")
En İyi Sanat Yönetimi: "Benjamin Button'ın Tuhaf Hikayesi" (Sanat Yönetmeni: Donald Graham Burt, Dekor: Victor J. Zolfo)
En İyi Kostüm: "Düşes"/"The Duchess" (Michael O'Connor)
En İyi Kurgu: "Slumdog Millionaire" (Chris Dickens)
En İyi Ses Miksajı: "Milyoner"/"Slumdog Millionaire" (Ian Tapp, Richard Pryke, Resul Pookutty)
En İyi Ses Kurgusu: "Kara Şövalye"/"The Dark Knight" (Richard King)
En İyi Makyaj: "Benjamin Button'ın Tuhaf Hikayesi" (Greg Cannom)
En İyi Müzik: A.R. Rahman ("Milyoner"/"Slumdog Millionaire")
En İyi Şarkı: 'O Saya ("Milyoner"/"Slumdog Millionaire" filminden; Söz ve Müzik: A.R. Rahman, Maya Arulpragasam)
En İyi Görsel Efekt: "Benjamin Button'ın Tuhaf Hikayesi" (Eric Barba, Steve Preeg, Burt Dalton, Craig Barron)
En İyi Kısa Film: "Spielzeugland (Toyland)" (Jochen Alexander Freydank)
En İyi Kısa Animasyon: "La Maison en Petits Cubes" (Kunio Kato)
En İyi Kısa Belgesel: "Smile Pinki" (Megan Mylan)

Yine bazı yapımların hayal kırıklığına uğradığı,bazılarına ise haksızlık yapılan bir Oscar'ı daha geride buraktık.Sağ olursak 82.Oscarlarda da yine buraya bakmanız dileğiyle...

2 yorum:

tamchee dedi ki...

Dün akşamki törendeki Hugh Jackman'ı izlemeni şiddetle öneririm..!! inanılmaz eğlenceliydi..!!

B. dedi ki...

bir kısmını izledim hakkında kötü diyenlere güzel bir cevap olmuştur

Önizleme