20. Ankara Uluslarası Film Festivali

Malesef geç katılım gösterip son 3 gün kendime program yapabildim bugün biten festival için.20.si düzenlenen Film Festivali birbirinden kaliteli filmleri bizlere sundu.Büyülü Fener Sineması ile Çankaya Belediyesi Çağdaş Sanatlar merkezi tarafından gösterilen filmleri 5 günde 5 bin kişi izlemiş.Halkbank ana sponsorluğunda yapılan festivale bizim okulumuzda sponsor olmuş.Ancak tesüflerimi bildiriyorum ki okulda hiç bir şekilde tanıtımı yada yönlendirmesi yapılmadı.Niye sponsor oldun o zaman diye sorarlar! Neyse oralara girmeden,kısa,uzun,belgesel film yarışmaları,Çingenelerle(göçebe Romenler) ilgili filmler,ilk festivalden bugüne bütün festivallerden en iyi filmler seçkisi,festivalin en ilgi çekici tarafları olmuş.
Ulusal Uzun Film yarışmasının galibi beklendiği gibi "Sonbahar" olurken,Sinema Yazarları Derneği en iyi film ödülünü de yine Sonbahar aldı.En iyi yönetmenler ödülüyle,Film Yönetmenleri Derneği En İyi Yönetmen ödülü de Sonbaharın yönetmeni Özcan Alper'in oldu.En İyi Senaryo ödülünü de Dilber'in Sekiz Günü adlı yapıt aldı.Diğer ödülle sırasıyla;

En İyi Kadın Oyuncu Ödülü : Nesrin Cavadzede (Dilber'in Sekiz Günü)

En İyi Erkek Oyuncu Ödülü : Fırat Tanış (Dilber'in Sekiz Günü)

En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu Ödülü : Megi Kobaladze (Sonbahar)

En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu Ödülü : İsmail Hacıoğlu (Gökten 3 Elma Düştü)

En İyi Görüntü Yönetmeni Ödülü : Feza Çaldıran (Sonbahar)

En İyi Sanat Yönetmeni Ödülü : Veli Kahraman (Devrim Arabaları)

En İyi Özgün Müzik Ödülü : Nail Yurtsever, Engin Aslan ve Cem Tuncer (Dilber'in Sekiz Günü)

En İyi Kurgu Ödülü : Thomas Balkenho (Sonbahar)

Umut Veren Yeni Erkek Oyuncu Ödülü : Cahit Gök (Fıtrına),Metin Hara(Dinle Neyden)

Umut Veren Yeni Kadın Oyuncu Ödülü : Toprak Sağlam (Gökten 3 Elma Düştü)

Seçili Kurul Özel Ödülü : "Gitmek"

Umut Veren Yeni Yönetmen ve Umut Veren Yeni Senaryo Yazarı Ödülü benim pek beğenmediğim İsmail Necmi'ye gitti.

Bunun hakkında görüşlerimi açıklamak isterim.Kendisinin 'Bunu Gerçekten Yapmalı Mıyım?' adlı yapıtına gitmiş bulundum Cuma günü.Tanıtım videolarından v.b kaynaklardan edindiğim bilgilere göre daha farklı bir şey beklerken karşıma apayrı bir şey çıktı.Filmin tam bittiği ve salondan artık çıkacağımız sırada bir çok kişinin sıkıldığını farketmem ve filmin geç alkışlanması kendimi iyi hissettirdi neden derseniz,'Ben Sinemadan Anlamıyor Muyum?' sorusu birden kayboldu kafamdan.Ancak söyleşi sırasında soru soran bir kişinin severek izledim tarzında açıklaması o sorunun yine aklımda belirmesine neden oldu.İzleyen var mı bilmiyorum ama filmin kurgu-belgesel tarzında olduğunu söyledi İsmail Necmi,demek ki ben bu tarzı sevmiyorum daha farklı bekleyişlerle gittim oraya.İster istemez şevkimide biraz olsun kırdı.Ancak bugün izlediğim iki film ciddi anlamda hiç sıkılmadan izlediğim yapıtlardı.Biri 'Khamsa' diğeri de 'Bahrtalo' çoğu vizyon filminden daha keyifli olduklarını söyleyebilirim.Kusursuz yapımların makyajını bir çırpıda ortaya çıkarıyor.Şimdi gelelim filmlerin biraz daha detaylarına ama önce diğer ödüller;

Kısa Film Ödülleri

En İyi Kurmaca Film : "İnsan-lık"

En İyi Deneysel Film : "Açık Rüya"

En İyi Canlandırma Film : "Gemeinschaft"

Seçiciler Kurulu Özel Ödülü : "Hyat-Derin Uzay"

0 yorum:

Önizleme