Bunu Gerçekten Yapmalı Mıyım? (İsmail Necmi)

Geçelim izlediğimiz filmlere dedikten sonra teknik bir sorundan dolayı bir şey yazamamıştım.Gecikmelide olsa yazmaya çalışayım elimden geldiğince;

Belgesel-kurgu türünde bir film olduğunu belirtelim başta.Bu tip filmler demek ki gelmiyor bana.Filmin sonunun gelmesi için yalvarmıştım çünkü içimden.Yurt dışında çeşitli festivallerden özel ödüller alan ve bu festivalde İsmail Necmi'ye 2 ödül getiren bir film ve hiçbir şekilde bir haz alamayan ben.Filmin sonunu önceden de söylediğim gibi zar zor getirdiğini düşünmüştüm herkesin,en azından belirtiler öyleydi.Ancak,önlerden gelen hiç sıkılmadan izledim... sesinin devamını dinlemeye bile gerek kalmadığını düşündüm ve sanırım sinemadan anlamıyorum diye bir sonraki filmlerimi bekledim.Neyse ki anlıyormuşum!

Filmin Hakkında
Gerçek bir hayat hikayesinden yola çıkan film, Almanya’da yaşayan Türkler’in aksineironik bir şekilde İstanbul’da yaşayan Alman bir kadının, Petra’nin sıradışı yaşamını konu eder. Hayatındaki ani iniş çıkışlarla, zamanzaman,sanki bir senaryoyu takip ettiğimizi biz düşündürten bu sıradışı hikayenin başrol oyuncusu,aslında gerçek yaşamın bir başka yüzünü bizlere gösterir; En nihayetinde hiçbir şey, hayat kadar süprizlerle dolu değildir, kurgu dahil!..

Maskeli terapisti Herold ile yaptığı konuşmalarında Petra’nın hayatı bizim gözlerimiz önüne serilirken ,Petra İstanbul, Almanya,aile, arkadaşlar,uyuşturucu ve ölüm gibi temalarla yüzleşir.

“Bunu Gerçekten Yapmalı mıyım?’” gerçek hayat ve kurgu, belgesel ve drama arasında gidip gelirken, “Gerçek hayat aslında kurgudan daha ilginç olabilir mi?” sorusuna cevap arar.

Burada keyifle okuduğunuz gibi aynı şekilde izleyemiyorsunuz filmi onu belirteyim.Cinsel ögeler oldukça fazla ve rahatsız edici bir şekilde diyebilirim.Sakın yanlış anlaşılmasın görüşüm bunun olmaması yönünde falan değil,hatta Türk sinemasında bu şekilde özgür fikirlerin desteklenmesi kanaatindeyim ama bu filmde ki cinsel ögeler -izleyen varsa bilir- ciddi anlamda rahatsız edici.Bu konuda daha derine inersem sıvama kısmı uzun sürecek :) Bu ögeler Petra'nın hayatının değişilmez parçalarından biri -onu mutlu edende bu- ve terapisti bir transseksüel(maskeli-Herold).Film genelde Petra ile Herold'un diyalogları üzerine kurulu,bunların arasına serpiştirilen kurgu parçaları var.İkiz kardeşi bir taşra(Hamburg'ta bir köy) insanıyken Petra tam tersine tam bir şehir insanı ama onun için canlı,cinsellikle dolu,renkli-aslında siyah beyaz- ve sosyetik hayatından vazgeçmeye çalışıyor -en azından o ölene kadar- uyuşturucu kullandığını ve bunun bağımlılık yaratmadığını düşündüğünü de belirteyim.Hayatta tek gerçek olan ölüm temasıda filmi alıp götüren ögelerden.İzlediğim tüm festival filmlerinde olduğu gibi bu filmde de köpekler vazgeçilmez ögelerden.

Elimden geldiğince sizin için yorumlamaya çalıştım.İzleyen varsa yorumlarım komik gelebilir.Çünkü bu türde bir filmi yorumladığıma ben bile inanamıyorum.

Bunu Gerçekten Yapmalı mıyım? - Should I Really Do It? -
Yönetmen: İsmail Necmi
Senaryo: İsmail Necmi
Oyuncular: Petra Woschniak Herold
Türkiye, 2008, 86'
Yapım: İn Yapım İstanbul
Yapımcı: İsmail Necmi
Görüntü: İsmail Necmi
Kurgu: İsmail Necmi
Müzik: Serkan Alkan
Renkli, Almanca
İngilizce ,Türkçe altyazılı

0 yorum:

Önizleme