Oscar Tahmin

Oscar adaylarını verirken eserleri izledikten sonra seçim yapacağımı söylemiştim. Kazanacağını düşündüğüm adayları sizlerle paylaşmak istiyorum.
En İyi Film dalında 3 aday öne çıkıyor; Avatar, The Hurt Locker ve Inglourious Basterds. Öncelikle,Akademi tarafından sevilen James Cameron Oscar'ı alır gibime geliyor ama benim adayım farklı. The Hurt Locker diyorum. Konusunda yapılmış en etkileyici ve sürükleyici eser. Irak söz konusu olduğunda yapımlar genelde aynı çizgi üzerinden gider ama bu sefer durum öyle görünmüyor. The Hurt Locker'ı seçmemin tek nedeni bu değil tabii ki. Tamamıyla farklı bir bakış açısıyla bilim dünyasına bir acaba dedirtse de bilim kurgu(Avatar*) bana pek hoş gelmiyor açıkçası,tarzım değil. Harcanan emek ve para The Hurt Locker'ın üstünde bile olsa,The Hurt Locker daha samimi geldi bana.
Inglourious Basterds ise fanteziye kaçmış. Film hiç fena değil ancak Oscar'ı ondan önce hakeden filmler var. Tarantino'nun üzerinde bu kadar çalışarak ortaya çıkardığı eser, diğer eserlerinden farklı gibi gözükse de aslında aynı temel üstüne kurulu.

En İyi Yönetmen konusunda da bu üç filmin yönetmenleri arasında seçim yapmak çok kolay olmamıştır. En İyi Film Oscar'ını kim alırsa En İyi Yönetmen Oscar'ı da o filmin yönetmenine gidecek gibime geliyor.
En İyi Bayan Sandra Bullock'a ,En İyi Erkek Oscar'ı ise The Hurt Locker'daki ilginç hikayesiyle bütünleşen Jeremy Renner'a gidecektir. George Clooney,oyunculuk adına Renner'ın biraz altında kalmış olabilir ama ismiyle bu açığı kapatması da ihtimaller arasında.
En İyi Yardımcı Erkek Christoph Waltz seçilecektir. Etkileyici bir performanstı.
En İyi Animasyon,Up; Yabancı Dilde En İyi Film,The White Ribbon; En İyi Görüntü Yönetmeni,The Hurt Locker(Barry Ackroyd); En İyi Görsel Efekt adayım ise Avatar.
Diğer adaylarımı zaten belirtmiştim. Bakalım kaçta kaç yapabileceğim.

Oscar töreni gece NTV ve CNBC-e'de.

0 yorum:

Önizleme