Oscar İsabet

Festival münasebetiyle biraz geciktim. Dallandırıp budaklandırmaya gerek yok aslında sadece tahminlerimle kazananları kıyaslamak istiyorum.  
Yeşil Siyah Kırmızı
En İyi Film: The Hurt Locker
En İyi Yönetmen: Kathryn Bigelow (The Hurt Locker)
En İyi Erkek Oyuncu: Jeff Bridges (Crazy Heart)
En İyi Kadın Oyuncu: Sandra Bullock (The Blind Side)
En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu: Christoph Waltz (Soysuzlar Çetesi)
En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu: Mo'Nique (Precious) 
En İyi Orijinal Senaryo: The Hurt Locker (Mark Boal) 
En İyi Uyarlama Senaryo: Precious (Geoffrey Flechter)
En İyi Animasyon: Up/ Yukarı Bak (Pete Docter)
En İyi Yabancı Film: El Secreto de sus Ojos (Arjantin)
En İyi Görüntü Yönetmeni: Avatar (Mauro Fiore)  

En İyi Sanat Yönetmeni: Avatar (Rick Carter, Robert Stromberg, Kim Sinclair)
En İyi Kostüm Tasarımı: The Young Victoria (Sandy Powell) 
En İyi Kurgu: The Hurt Locker (Bob Murawski, Chris Innis)
En İyi Makyaj: Star Trek (Barney Burman, Mindy Hall and Joel Harlow)  
En İyi Şarkı: The Weary Kind - Ryan Bingham ve T-Bone Burnett (Crazy Heart) 
En İyi Müzik: Up (Michael Giacchino) 
En İyi Görsel Efekt: Avatar (Joe Letteri, Stephen Rosenbaum, Richard Baneham, Andrew R. Jones) 
En İyi Ses Kurgusu: The Hurt Locker (Paul N.J. Ottosson) 
En İyi Ses Miksajı: The Hurt Locker (Paul N.J. Ottosson, Ray Beckett)  
En İyi Belgesel (Uzun): The Cove (Louie Psihoyos) 
En İyi Belgesel (Kısa): Music by Prudence (Roger Ross Williams ve Elinor Burkett) 
En İyi Kısa Film: The New Tenants (Joachim Back and Tivi Magnusson)  
En İyi Animasyon (Kısa): Logorama (Nicolas Schmerkin)
Açık konuşmam gerekirse yanlış tahmin sayım alt dallarda biraz fazla. Kimi gönlümden geçendi almasını istediğim, kiminde ise konuya tam hakim olmadan salladım. 
Oscar amacından sapmaya başladı onu da belirtmek gerekir. Sadece Christoph Waltz ve Avatar'a takan The Hurt Locker'a sevindim. Dediğim gibi emeğe saygı gerekir ancak, gişe filmleri hiç bana göre değil,hele ki bilim-kurgu!

0 yorum:

Önizleme