Rüya İçinde Rüyalar Göresin Akademi

Oscar'ın üzerinden bir haftadan fazla süre geçti. Şu an abartısız son birkaç yılın en güzel kar manzarası var Ankara'da. Bu güzellik içinden merhaba diyerek başlayalım yazımıza.  Söylediklerimin aksine izledim ödül törenini. O saate kadar uyuyamamış olmamın da etkisi büyüktü tabii. James Franco ve Anne Hathaway'in güzel parodisi ile birlikte ekran karşısına geçmiş bulunmaktaydım. Koca törende eli ayağı en düzgün çalışmanın bu parodi olması cidden içler acısıydı. Aslında Kirk Douglas'lı anlar,Oscar'lı filmler orkestrası ve ilk Oscar töreni temalı kısım tenzih edilebilir. Bunların dışında sunucular da iyi bir sunumda bulunamadılar ve şov adına da pek bir şey yoktu açık konuşmak gerekirse. Adayların gücü açısından en kaliteli ödül töreni olması gerekirken aksi gerçekleşmiş oldu.
"And the oscar goes to..." kelamları yavaş yavaş dillerden dökülmeye başlarken sürpriz adına pek bir şey olmadı. İlk yedi heykelcikte ikinci ödülünü alan bir filmin olmaması da ilginç bir detaydı gözümde. İlk öne geçen film The Fighter'dı yardımcı dalındaki heykelciklerle. Teknik dalların lideri ise beklediğim üzere Inception oldu. Nolan'ın ismi geçen yerlerde ise hep başka eserler ödül alıyordu. Akademi'nin garezi direk Nolan'a çıkarımı çok yanlış olmaz sanırım bu doğrultuda. Sonlara doğru sunumdan öyle sıkılmış olacaktım ki,uyku tatlı gelerek gözlerimin perdesini kapatıverdim. Benim uyumamla beraber gece boyu uyuyan The King's Speech uyandı ve en önemli heykelcikleri aldı götürdü. Ben ise o sıralarda rüya içinde rüya görüyordum! The King's Speech iyi güzel de o kadar da değil be! diyerekten Oscar'ı alanlara geçelim.
En İyi Film: The King's Speech
En İyi Yönetmen: Tom Hooper (The King's Speech)
En İyi Erkek Oyuncu: Colin Firth (The King's Speech)

*Film ve yönetmen konusunda kesinlikle Inception ve Nolan'ın yanında olduğumu daha önce de belirtmiştim,yine söylüyorum. Madem Inception alamıyor Black Swan ve The Social Network ve yönetmenleri dedim onlar da elleri boş döndüler. Sana daha ne denir ki akademi?! 
En İyi Kadın Oyuncu: Natalie Portman (Black Swan)
En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu: Christian Bale (The Fighter)
En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu: Melissa Leo (The Fighter)
*Oyuncular konusunda heykelciklerin gittiği adresler doğruydu bana göre. Tartışmasız dallarının en iyileriydiler. Burada sadece erkek oyuncu konusunda yanıldım. Ben Jesse Eisenberg diyordum ama biraz düşününce Colin Firth doğru karardı.
En İyi Uyarlama Senaryo: Aaron Sorkin (The Social Network)
En İyi Orijinal Senaryo: David Seidler (The King's Speech)
*En iyi film kategorisinin en dişli gösterilen iki ismiydi bu ikili. Uyarlama konusunda beklediğim isimdi ödülü kazanan ancak,Inception "Orijinal Senaryo" dalında da haksızlığa uğradı...
En İyi Yabancı Film: In a Better World (Danimarka)
*Çoğu kişi Bardem'in Biutiful'unu bekliyordu ama akademi ters köşeye yatırdı. Yorum yok,izlemek gerek.

En İyi Görüntü Yönetimi: Inception - Wally Pfister
En İyi Görsel Efekt: Inception, Paul Franklin, Chris Corbould, Andrew Lockley ve Peter Bebb 
En İyi Ses Miksajı: Inception, Lora Hirschberg, Gary A. Rizzo ve Ed Novick
En İyi Ses Montajı: Inception, Richard King
En İyi Sanat Yönetmeni: Alice in Wonderland - Robert Stromberg, Karen O'Hara
En İyi Animasyon: Toy Story 3
En İyi Belgesel: Inside Job
En İyi Animasyon (Kısa): The Lost Thing
En İyi Belgesel (Kısa): Strangers No More
En İyi Kısa Film: God of Love
En İyi Müzik: The Social Network, Trent Reznor ve Atticus Ross
En İyi Şarkı: Randy Newman, If I Rise - 127 Hours
En İyi Kurgu: The Social Network - Angus Wall ve Kirk Baxter  
En İyi Makyaj: The Wolfman, Rick Baker ve Dave Elsey
En İyi Kostüm: Alice in Wonderland, Colleen Atwood

Siz ne demiştiniz?
Oy veren herkese teşekkürler...

0 yorum:

Önizleme